کلکسیون Dior بهار / تابستان 2021

کلکسیون Dior بهار / تابستان 2021

ماریا گراتزیا چیوری در جدیدترین مجموعه خود برای Dior ، ترندهای گذشته و سبک های دنیای پسا همه گیر را بازنگری می کند. امسال Dior با یک نمایش نادر و غیر حضوری هفته مد پاریس را آغاز کرد. برچسب مد فرانسه بار دیگر مجموعه خود را در قلب Jardin des Tuilieres ، یک باغ kفس گیر که بین لوور و میدان کنکورد در پایتخت فرانسه واقع شده است ، به نمایش گذاشت. در حالی که این مکان به طور معمول می تواند بیش از 1200 نفر را در خود جای دهد ، این بار فقط 350 صندلی پر شده بود که هر کدام شش فوت از دیگری فاصله داشت تا فاصله اجتماعی بیماری کووید 19 رعایت گردد. بیش از 80 ظاهر متفاوت به نمایش در آمد و کلکسیون Dior بهار / تابستان 2021 زیبایی و استقامت فرهنگ مدرن فرانسه ، حتی در میان یک بیماری همه گیر را جشن گرفت.

مدیر خلاق ماریا گراتزیا چیوری از منتقد هنری ایتالیایی ، ژرمانو سلانت – و به ویژه جمله معروف وی “برش زدن ، فکر کردن است” برای مجموعه فصل خود الهام گرفت. برای چیوری ، مد هنر است! مکان تاریک این فشن شو با تعداد زیادی پنجره شیشه ای رنگ آمیزی روشن شده بود که یادآور مواردی است که در کلیساهای جامع گوتیک یافت می شود. نصب لایت باکس که توسط لوسیا مارکوچی طراحی شده بود شامل تصاویر جمع شده ای بود که آثار هنرمندان برجسته از جیوتو تا پیرو دلا فرانچسکا ، ژرژ دو لا تور و کلود مونه را به نمایش گذاشته بود!

موسیقی این فصل کلکسیون دیور بهار / تابستان 2021 نه از طریق موسیقی متن پخش شده توسط بلندگوها بلکه به صورت یک گروه کر زنده با حضور 12 زن اجرا گردید. انتخاب موسیقی آنها ؟ vocero – ترکیبی از کلمات و اصوات که عزاداری دردناک عزیزان از دست رفته را بیان می کند. این نوع ترانه ها معمولا با مراسم تشییع جنازه همراه است و به نظر می رسد نشان دهنده غم مردگان سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است.

Chiuri بسیاری از نقاشی های دیور را به اصل خود بازگرداند. ساختار ژاکت کلاسیک این کلکسیون به شکل نقاشی های قدیمی مجموعه ژاپن پاییز / زمستان 1957 Christian Dior درآمده است و طراحی معمولی و گشاد آن ها ، باعث شده است برای تمامی تیپ های بدنی مناسب باشند. با وجود الهام گرفتن Chiuri از گذشته ، یکپارچگی نوگرایی به وضوح دیده می شد.

علاوه بر صندل های اسلینگ بک که نکته طلایی رانوی کلکسیون Dior بهار / تابستان 2021 بوده است ، چیوری از بازگشت دمپایی های بالرین نیز خبر داد. این کفش ها در اوایل دهه 2000 اوج شکوفایی خود را به دست آوردند و به نظر می رسد طراح ایتالیایی تصمیم گرفته است این روند گذشته را برای سال 2021 احیا کند.

پیراهن مردانه – جزی اساسی بسیاری از کمدهای لباس – نیز در کلکسیون Dior بهار / تابستان 2021 برجسته شد. این مجموعه می دید که آن را به عنوان یک لباس تونیک و حتی یک لباس می پوشند – بدون شک نوعی قصیده برای پیراهن های دیور. همچنین به صورت لایه زیر کت های بزرگ و بافته شده نشان داده شد.

با وجود تعداد صندلی های کاهش یافته در این فصل ، افراد مشهور بی شماری همچنان حاضر شدند. با حضور Maisie Williams ، Ludivine Sagnier ، Christine and The Queens ، Jeanne Damas و Ludivine Sagnier ، صف اول نمایش Dior مطمئنا پر ستاره بود.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه اخبار مد و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *