نحوه نگهداری و مراقبت از شلوارهای جین قدیمی

همه ما در کمد لباسمان شلوار و لباس های جین قدیمی داریم. قطعا هیچ کس نمی خواهد شلوارهای جین خود را از بین ببرد و یا آن ها را به لباسی غیرقابل پوشیدن تبدیل کند! شما باید راهکاری مراقبت و شستن شلوارهای جین قدیمی خود را بدانید. در ادامه نکات ارزشمندی را برای آینده بهتر لباس های جین قدیمی شما بیان کرده ایم. پی با HMD همراه باشید!

راهکارهای مراقبت و شستشوی انواع شلوار جین قدیمی

تا جایی که ممکن است از شستن شلوار جین قدیمی خودداری کنید!

از آنجایی که شما با جین قدیمی سر و کار دارید، به عبارت دیگر با یک کالای فرسوده با نیازهای نگهداری بیشتری نسبت به لباس های نو روبرو هستید. علاوه بر این ، شما شلوارهای قدیمی خود را به دلیل نوع محو شدن و مدل آن انتخاب کرده‌ اید ، بنابراین نمی‌ خواهید حداقل آن جنبه‌ هایی را که هنگام خرید مجذوب آن شده‌ اید را از دست بدهید. بنابراین سعی کنید تا جایی که ممکن است آنها را تمیز نگه دارید تا از ساییدگی و اصطکاک که ممکن است شلوار جین قدیمی شما را به خطر بیاندازد ، جلوگیری کنید.

شستشوی تکه ای را در نظر بگیرید!

اگر روی شلوار جین شما سس خردل و یا کچاپ بریزد چه طور ؟! در چنین ظرایطی انداختن آنها در ماشین لباسشویی فقط برای یک نقطه در واقع از طرف شما غیر منطقی خواهد بود. یک گزینه عالی در اینجا برای مراقبت و نگهداری شلوار جین قدیمی وجود دارد! تمیز کردن نقطه ای را در نظر بگیرید! یک پارچه ملایم را برداشته و با صابون و یا مواد شوینده مرطوب کرده و قسمتی که کثیف شده است را تمیز کنید. همچنین می توانید به جای پارچه مرطوب از مسواک به عنوان جایگزین ساده تر استفاده کنید. این ترفند می تواند به همان اندازه روی سایر اجناس جین موثر باشد

چه زمانی شلوارهای جین قدیمی را بشوییم ؟

وقتی صحبت از شلوار جین خام بدون شستشو و محو شدن می شود ، همه متخصصان جین به اتفاق آرا تاکید می کنند که تا 6 ماه طول می کشد تا یک جین پاره شود، بدین معنا که باید زمان شستشوی انواع شلوار جین قدیمی خود را به تاخیر بیاندازید. بهترین حالت این است که هر 10 الی 15 بار جهت شستشوی شلوار خود اقدام نمایید.

نحوه شستشوی انواع شلوار جین قدیمی

اول از همه باید بدانید که هرگز شلوارهای جین قدیمی خود را با ماشین لباسشویی نشویدد ، زیرا هرگز نمی دانید چه مواد شیمیایی استفاده می شود و چه آسیبی ممکن است به گنجینه قدیمی شما وارد کند. درعوض ، خودتان مراقب شلوار جین خود باشید و راهکارهای نگهداری و مراقبت از شلوار جین قدیمی را در نظر بگیرید!

نحوه شستشوی انواع شلوار جین قدیمی

بسیار توصیه می شود که گزینه شستشوی دستی را به شستشوی ماشینی ترجیح دهید تا طول عمر شلوار شما طولانی تر باشد. اول از همه ، شلوار جین خود را از داخل برگردانید و آن‌ها را در وان حمام پر از آب سرد با مقدار کمی مواد شوینده ملایم خیس کنید و حدود 30 ساعت داخل آن نگه دارید. سپس آنها را 3 بار با استفاده از 1/2 فنجان سرکه سفید مقطر برای فرآیند نهایی آبکشی بشویید. سرکه می تواند رنگ پریدگی شلوار جین شما را حفظ کند و همچنین بوی نامطبوع ناشی از مواد شوینده را پخش کند. یکی از راهکارهای مراقبت و نگهداری شلوار جین قدیمی این است که پس از آبکشی ، هرگز شلوار خود را نچلانید ، بلکه آن را به آرامی فشار دهید تا آب خارج شود.

با این حال اگر تصمیم گرفتید که شلوار جین قدیمی خود را در ماشین لباسشویی بیاندازید چند نکته را در نظر بگیرید :

  • با چرخه سرد بشویید زیرا راهی مطمئن برای حفظ نوع شستشوی شلوار جین شما به روشی است که آنها را خریداری کرده اید.
  • هنگام شستن شلوار جین قدیمی خود از ملایم ترین و کوتاه ترین چرخه استفاده کنید.
  • آنها را به تنهایی بشویید ، به خصوص اگر جین قدیمی شما به رنگ آبی روشن است. در غیر این صورت ممکن است یک مورد تیره تر رنگ دهد و شستشوی جین شما را تغییر دهد.

حتما مطالعه کنید : انواع مدل شلوار جین زنانه

نحوه خشک کردن شلوارهای جین قدیمی

در راهکارهای مراقبت ونگهداری از شلوار جین قدیمی اگر می‌خواهید آن‌ها را به شکل دلخواه خود نگه دارید و بشویید ، خشک کردن شلوار جین قدیمی‌ تان نیز به دستورالعمل‌ های حرفه‌ ای نیاز دارد. در حالی که خشک کن برقی ممکن است دستگاه شگفت انگیز قرن نوزدهم به نظر برسد ، اما در مورد مراقبت از جین آن را فراموش کنید! خشک کن فقط زمانی می تواند مفید باشد که بخواهید شلوار جین کشیده خود را کوچک کنید. اما اگر دستور کار حفظ ظاهر و احساس اولیه آن است ، اگر بالکن و یا ایوان دارید خشک کردن با هوا بهترین گزینه است. از طرف دیگر ، می‌توانید جین قدیمی‌تان را روی یک حوله صاف قرار دهید تا اجازه دهید خودش خشک شود.

اگر احساس می کنید که شلوار شما رنگ و رو رفته و خیلی قدیمی به نظر می رسد ، فقط کافیست آن را داخل یک کیسه گذاشته و به مدت دو روز در فریزر قرار دهید.

مطالب پیشنهادی :

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه طراحی و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *