با انواع پاشنه کفش زنانه آشنا شوید!

انواع پاشنه کفش زنانه

یک جفت کفش پاشنه بلند خوب می تواند لباس یک زن را کاملا تغییر دهد و حتی کمی به او کمک کند. اما بسیاری از مردم ممکن است متوجه نباشند که چند نوع کفش پاشنه بلند در دنیای مد وجود دارد. در حالی که مد در طول دهه ها تغییر کرده است ، سبک های کلاسیک مانند کفش های پاشنه تیز و کفش های پاشنه بلند بدون بند و قلاب همچنان پابرجا هستند. آیا تا به حال به انواع پاشنه کفش زنانه فکر کرده اید ؟! این مقاله هر آنچه را که باید در مورد این زیر مجموعه خاص از کفش های زنانه بدانید را شرح می دهد.

انواع اصلی پاشنه کفش زنانه

بنابراین دقیقا چند سبک مختلف وجود دارد؟ بسته به اینکه از چه کسی بپرسید ، از 30 تا 50 نوع مختلف کفش پاشنه دار وجود دارد. اگر گیج کننده به نظر می رسد ، بخشی از حجم زیاد پاشنه ها به این دلیل است که کفش های پاشنه بلند بر اساس شکل پنجه ، مچ پا ، عرض و شکل پاشنه و ارتفاع پاشنه تقسیم می شوند. ما را باور نمی کنید؟ به خواندن ادامه دهید و متوجه منظور ما خواهید شد.

ارتفاع پاشنه کفش زنانه

حتی اگر معمولا کفش‌ های پاشنه بلند را مانند آسمان بلند تصور می‌ کنید ، گزینه‌ هایی دیگر نیز وجود دارد. کفش‌ های پاشنه بلند می‌ توانند در ارتفاع‌ های متفاوتی قرار بگیرند ، از یک اینچ از زمین تا پنج اینچ و بلندتر. همانطور که کفش های پاشنه دار خرید می کنید ، این ها دسته بندی های ارتفاع پاشنه اصلی هستند که باید در نظر بگیرید!

پاشنه بچه گربه

کفش پاشنه بچه گربه یا باید انتخاب اصلی شما باشد و یا اصلا نباید به سراغ چنین پاشنه ای بروید! این پاشنه یک گزینه عالی برای افرادی است که اعتماد به نفس ندارند یا راحت نیستند که ارتفاع پاشنه کفش های قدیمی خود را تغییر دهند. به دلیل ارتفاع کم این پاشنه که معمولا یک اینچ تا یک اینچ و نیم بالا است ، می‌ توانند برای خانم‌ های قد بلندتری که ظاهر کفش‌ های پاشنه بلند را دوست دارند اما احساس می‌ کنند قد بلندتر غیرضروری است ، ایده‌آل باشند.

پاشنه بچه گربه

انواع پاشنه کفش زنانه : پاشنه بلند

پاشنه بلند کلاسیکی که اکثر ما به آن فکر می کنیم ، معمولا کوتاهتر از چهار اینچ نیست. معمولا کفش‌ های پاشنه بلند را در مدل‌ های بدون بند ، صندل ، از پشت بنددار و مدل‌ های نوک تیز پیدا می‌ کنید. این سایز پاشنه یک سایز عالی است که برای هر شیک پوشی مناسب بوده و همچنین برای اکثر مراسم رسمی و غیررسمی مناسب است.

کفش پاشنه بلند استاندارد زنانه

پاشنه خیلی بلند کفش زنانه

اگر به دنبال لباس پوشیدن برای تحت تاثیر قرار دادن هستید ، این نوع از انواع پاشنه کفش زنانه سرهای همه را به سمت خود برمی گرداند. پاشنه خیلی بلند را اغلب پاشنه پلتفرمی نیز می نامند ، زیرا برای رسیدن به پاشنه بلندی غیرممکن کف کلفتی که ممکن است بین یک تا سه اینچ باشد به جلوی کفش اضافه می شود.

علاوه بر ایجاد جلوه ای بلندتر ، این کفکلفت اضافه کفش را پوشیدنی تر می کند و پا را مجبور به قوس غیرطبیعی یا ناراحت کننده نمی کند. اما از آنجایی که آن‌ ها دراماتیک‌ تر هستند ، بهتر است این نوع پاشنه‌ ها را برای مهمانی های خاص انتخاب کنید.

پاشنه خیلی بلند کفش زنانه

جنس مواد تشکیل دهنده انواع پاشنه کفش زنانه

کفش ها را می توان از مواد بسیار متنوعی تهیه کرد. این بدین معناست که اگر نگرانی‌ های اخلاقی در مورد کالاهای خام طبیعی مانند چرم دارید ، می‌ توانید به راحتی یک جایگزین پیدا کنید. در اینجا برخی از مواد متداول مورد استفاده در ساخت اکثر انواع کفش پاشنه دار گردآوری شده است.

جنس چوب پنبه

چوب پنبه چوبی طبیعی است که بیشتر مردم از چوب پنبه های شراب با آن آشنا هستند. این ماده بیشتر به دلیل چگالی کم و وزن بسیار سبک شناخته شده است. چوب پنبه یک انتخاب محبوب برای پاشنه های پلت فرم است ، زیرا به طراحی کلی کفش وزن اضافه نمی کند.

جنس چوب پنبه پاشنه کفش زنانه

پاشنه چرمی

چرم احتمالا یکی از بادوام ترین مواد برای انواع پاشنه کفش های زنانه است. جنس چرم ماندگاری دارد و اگر به دنبال کفش های قدیمی هستید ، آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند.

رایج ترین چرم هایی که برای ساخت کفش های پاشنه بلند استفاده می شوند عبارتند از چرم مراکشی ، چرم لاکی ، چرم ایتالیایی ، جیر و پوست خوک. در حالی که قیمت ها می تواند متفاوت باشد ، کفش هایی با کفی چرمی اغلب به دلیل راحتی بیشتر برتر در نظر گرفته می شوند.

پلاستیک

چه بخواهید کفش زنانه ای با قیمت مناسب بخرید و چه به این دلیل که جایگزینی مصنوعی را برای چرم ترجیح می دهید ، پلاستیک یک راه حل عالی است. نسخه های رایج پلاستیک عبارتند از PVC ، پلی پروپیلن و پلی اتیلن. اگر به دنبال انواع پاشنه های شفاف هستید ، پلاستیک نیز گزینه خوبی است.

جنس پاشنه پلی اورتان

اگر چرم را دوست دارید اما به دنبال گزینه های دیگری هستید ، پلی اورتان (PU) یک جایگزین عالی برای چرم مصنوعی است که بسیار بادوام است. این کفش مورد علاقه طرفداران برای انواع کفش های پاشنه بلند وگان است و همچنین جایگزین مناسبی برای کیف پول است.

پلاستیک ترموپلاستیک

برای افرادی که بر محیط زیست متمرکز هستند ، لاستیک ترموپلاستیک (TPR) یک جایگزین عالی ساخته دست بشر است که از مواد بازیافتی ساخته شده است. بسیاری از مردم دوست دارند که این ماده بسیار راحت است ، که آن را برای استفاده طولانی مدت ایده آل می کند.

جنس چوبی انواع پاشنه کفش زنانه

چوب یک انتخاب محبوب برای انواع پاشنه‌ های کفش زنانه است ، اما احتمالا در کفش‌ هایی با پاشنه های چند رنگ که در آن لایه‌ های چوبی به نمایش درآمده است ، بیشتر قابل تشخیص می باشد. مردم این گزینه را دوست دارند چرا که چوب فوق العاده بادوام و سبک بوده و از ساختار محکمی پشتیبانی می کند تا بتوانید با اطمینان راه بروید.

عرض انواع کفش پاشنه بلند زنانه

اگر ایده کفش پاشنه بلند را دوست دارید اما نگران راه رفتن با آن هستید ، یک ترفند عالی این است که یک پاشنه پهن تر پیدا کنید. این به پا – و به خصوص مچ پا – ثبات بیشتری می دهد و می تواند حتی یک پاشنه خیلی بلند را پوشیدنی تر کند.

کفش پاشنه نوک تیز

اگر هدف شما ایجاد یک جلوه دراماتیک است ، چه در حال راه رفتن در اتاق یا خارج از آن هستید ، کفش های نوک تیز گزینه مناسبی هستند که توجه شما را جلب می کنند. این پاشنه فوق‌العاده نازک معمولا روی کفش‌ های پاشنه بلند دیده می‌شود و باید به پوشندگان باتجربه سپرده شود ، زیرا راه رفتن با این پاشنه ها به تعادل و اعتماد به نفس نیاز دارد.

کفش پاشنه نوک تیز

کفش پاشنه باریک

اگرچه این نوع پاشنه تا حدودی شبیه کفش‌ های پاشنه تیز است ، اما این نوع پاشنه کمی پهن‌ تر است و ممکن است انتخاب بهتری برای شخصی باشد که آماده است از کفش‌ های پاشنه بلندتر به چیزی که بیشتر مطابق با آنچه اکثر ما با دیدن کفش‌ های پاشنه بلند تصور می‌ کنیم ، انتخاب بهتری باشد.

کفش پاشنه باریک

انواع پاشنه کفش زنانه : پاشنه مکعبی

این مدل کفش های پاشنه بلند اغلب زمانی دیده می‌ شوند که می‌ خواهید یک کفش را از یک مدل مرتبط با پاشنه صاف ( کمتر از نیم اینچ ) به کفشی با پاشنه تبدیل کنید. پاشنه پا معمولا انباشته یا ضخیم‌ تر است که باعث می‌ شود پایه بهتری با توزیع وزن یکنواخت‌ تر داشته باشید. شما به احتمال زیاد این نوع پاشنه را روی کفش های آکسفورد ، بوت ، کفش راحتی و یا سایر کفش های نوک تیز می بینید. کفش‌ های پاشنه مکعبی نیز می‌ توانند در مدل‌ های ضخیم باشند و در بوت‌ ها ، چکمه‌ های کوتاه و مدل‌ های بوت تمام قد محبوب هستند.

کفش پاشنه بلوکی زنانه

اگر ظاهر کفش های پاشنه بلند را دوست دارید اما پوشیدن بیشتر انواع پاشنه ها برایتان ناراحت کننده است ، پاشنه مدل بلوکی باید گزینه مورد علاقه شما باشد. برخلاف کفش‌ های پاشنه بلند و پاشنه‌ های باریک که به‌ طور باورنکردنی باریک هستند ، پاشنه بلوکی به‌طور قابل توجهی پهن‌تر است. به همین دلیل وزن شما بهتر توزیع می شود و ممکن است در نتیجه فشار کمتری را در جلوی پای خود تجربه کنید. در نتیجه ، اگر مجبور باشید برای مدت طولانی بایستید ، این نوع پاشنه بلند ایده آل است. انواع پاشنه بلوک شامل پاشنه مربع است.

کفش پاشنه بلوکی زنانه

انواع پاشنه کفش مجلسی – کف کلفت لژدار

پاشنه لژدار و کلفت زنانه نوعی از پاشنه‌ ها هستند که می‌ توانند به عنوان یک تقلب عمل کنند ، اگر پوشیدن کفش‌ های پاشنه بلند سنتی ناراحت‌ کننده باشند. بسته به ترجیح خود ، می‌ توانید کفش‌ های پاشنه‌ دار یا مدل‌ های مشخص‌ تری را بیابید که در آن کل کف پا به‌ طور یکنواخت از جلو به عقب بلند می‌ شود – که به عنوان یک پاشنه صاف شناخته می‌ شود.

مزیت این مدل نوع پاشنه کفش زنانه این است که تا زمانی که پاهای خود را نمی کشید ، می توانید به راحتی با آن راه بروید نه اینکه سعی کنید تعادل خود را مانند پاشنه های سنتی حفظ کنید.

 ( پاشنه‌ ی کفش ) چند رنگه

اگر دوست دارید پاشنه کفش شما کم زیباتر به نظر برسد ، پاشنه های روی هم چند رنگه انتخاب خوبی هستند. این نوع پاشنه نام خود را از این واقعیت گرفته است که وقتی به پاشنه نگاه می کنید ، به نظر می رسد که از روی هم گذاشتن لایه های چوبی ساخته شده است. پاشنه های معمولی روی هم چاق تر هستند و به احتمال زیاد به سبک بلوک یا پلت فرم به نظر می رسند. اما ممکن است گاهی اوقات شبیه به یک پاشنه مخروطی و یا کفش پاشنه بلند بدون بند و قلاب به نظر برسند.

حتما مطالعه کنید : شلوار جین مام استایل چیست ؟

انواع شکل های مختلف پاشنه کفش زنانه

اکنون در مورد ارتفاع و عرض پاشنه می دانید ، اما در مورد انواع مختلف شکل های پاشنه چه طور ؟ از مدل های ساده گرفته تا مدل های بسیار شیک ، انتخاب ها بی پایان هستند.

مدل کفش پاشنه کوتاه ، پاشنه کاما

این مدل پاشنه کفش زنانه برای بیان یک بیانیه طراحی شده است. همانطور که از نام آن پیداست ، این یک پاشنه خمیده است اگرچه قد آن می تواند از خیلی کوتاه تا خیلی بلند متفاوت باشد. ماهیت بسیار شیک این پاشنه‌ ها باعث می‌ شود که برای موقعیت‌ های خاص مناسب‌ تر شوند.

مدل کفش پاشنه کوتاه ، پاشنه کاما

مدل پاشنه مخروطی

انواع پاشنه کفش زنانه مخروطی برای هر موقعیتی مناسب هستند. این نوع پاشنه معمولا پایه ضخیم تری دارد که به نوک کوچکتری باریک می شود. اکثر متخصصان سبک موافق هستند که این یک سبک جاودانه است و این نوع دیگری از کفش‌ های پاشنه بلند است که وقتی پاشنه پا پایین‌ تر نگه داشته می‌شود ، پوشیدنی‌ تر است. پایه پهن تر به شما ثبات بیشتری می دهد ، بنابراین می توانید با اطمینان راه بروید. برای پوشیدن آنها ، از پاشنه مخروطی که بیش از سه اینچ است اجتناب کنید.

مدل پاشنه های تزئینی

شیک پوشانی که می خواهند هر قسمت از لباسشان یک بیانیه باشد ، از کفش های پاشنه تزئینی قدردانی می کنند. این نوع پاشنه معمولا دارای یک عنصر طراحی در پاشنه کفش است. در برخی موارد ، این می تواند تزئینات کریستالی یا حتی یک عنصر گلدار باشد که می تواند به تکمیل یک لباس کمک کند.

مدل پاشنه فرانسوی

کفش‌ های پاشنه فرانسوی از نظر قد شبیه به کفش‌ های پاشنه‌ دار مدل گربه ای هستند ، اما می‌ توان آن‌ ها را با کفش‌ های پاشنه بلند نیز مقایسه کرد. در حالی که پاشنه های فلر معمولا بسیار پهن بوده و کف پاشنه آن به طور قابل توجهی پهن تر از پایه است ، طراحی پاشنه فرانسوی کمتر مشخص است و در عوض دارای یک انحنای واضح از پایه تا انتهای پاشنه است. این نوع کفش‌ های پاشنه‌ دار ریشه در زمان پادشاه لوئی چهاردهم دارد و در ابتدا به عنوان نمادی برای همه اشراف از جمله مردان دیده می‌ شد. کسانی که مدرن می پوشند دوست دارند که ثبات بیشتری به شما بدهند ، زیرا تمایل دارند کوتاهتر باشند.

مدل پاشنه قرقره ای کفش زنانه

اگر فکر می کنید پاشنه های فرانسوی کمی خیلی کوتاه هستند ، ممکن است پاشنه قرقره ای را دوست داشته باشید. این پاشنه دیگری است که کمی دیرتر از پاشنه فرانسوی در دوره باروک و روکوکو در اروپا به وجود آمد. در حالی که مدل پاشنه فرانسوی کفش زنانه معمولا بیش از دو اینچ نیست ، یک پاشنه قرقره می تواند بسیار بلندتر باشد. اما این نوع پاشنه همچنان همان زیبایی منحنی را که در یک پاشنه فرانسوی می بینید حفظ می کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید پاشنه پا به این دلیل نامش را گرفته که شبیه قرقره یک ماشین ریسندگی است. در حالی که آخرین دوره محبوب برای این نوع پاشنه در دهه 1950 بود ، نسخه های کوتاه تر پاشنه های قرقره بسیار راحت در نظر گرفته می شوند.

مدل پاشنه قرقره ای کفش زنانه

مدل کفش گیوه ای صندل لژدار زنانه

در حالی که بسیاری از مردم گیوه و کفش کتانی ( که ته آن از طناب به هم تابیده درست شده ) را دسته‌ بندی جداگانه می‌ دانند ، کف کامل و پاشنه‌ های چند رنگ آن‌ ها را با یک ویژگی فنی به یک گوه تبدیل می‌کند. این کفش‌ های الهام‌ گرفته اسپانیایی معمولا زیره‌ ای بافته‌ شده دارند که از نوعی طناب یا الیاف ساخته شده است ، در حالی که رویه آن از بوم یا پنبه ساخته شده است. اسپادری‌ ها می‌ توانند راهی عالی برای ایجاد یک ظاهر معمولی یا آرام باشند و بسته به لباس شما به راحتی می‌ توان آن‌ ها را ست کرد.

چگونه انواع پاشنه کفش مناسب را انتخاب نماییم ؟

خرید کفش سرگرم کننده است ، اما با توجه به انواع مختلف کفش های پاشنه بلند مهم است که چند فاکتور را در نظر داشته باشید. مهمتر از همه ، شما می خواهید مطمئن شوید که کفشی که انتخاب می کنید پوشیدنی است. اما چگونه می خواهید این کار را انجام دهید ؟! برخی از انواع کفش های پاشنه بلند به گونه ای طراحی شده اند که جلوه های نمایشی داشته باشند. اما این بدین معنا نیست که طراح آنها را با این ایده خلق کرده است که شما ساعت ها در آنها بایستید یا در اطراف شهر قدم بزنید. بنابراین با فکر کردن در مورد سناریوهایی که به احتمال زیاد آنها را بپوشید شروع کنید. به عبارت دیگر ، اگر تمام روز را روی پاهای خود کار می کنید ، یک جفت کفش پاشنه بلند با یک پاشنه پنج اینچی حتی با پلتفرم اضافه شده ، چندان کاربردی نخواهد بود.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه طراحی و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *